25 years of innovation


Historie společnosti

KVADOS JE RESPEKTOVANÝM VÝROBCEM SOFTWAROVÝCH ŘEŠENÍ, KTERÁ SE KAŽDODENNĚ UPLATŇUJÍ V 12 ZEMÍCH SVĚTA.

Jak to ale všechno začalo a jaké byly naše nejzásadnější milníky, se dozvíte níže v historii společnosti.

1992: Rok plný závazků – manželské povinnosti střídají ty pracovní

Zakladatel společnosti Miroslav Hampel už odmalička rád objevuje nové věci. Jeho největším a mimořádným objevem se stává jeho manželka, se kterou se v roce 1992 ožení. Mirkovo přátelství s počítači začíná už dříve, pořízením legendárního Atari 800 XL ještě na střední škole v roce 1986. O čtyři roky později ho nahrazuje modelem Commodore Amiga. Rok 1992 je pro Mirka zlomový, jelikož získává první živnostenský list na poskytování softwaru. Svou první firmu pojmenoval HANAS (zkratka slov HAmpel NAbízí Služby), a zahajuje tak podnikatelskou kariéru, na jejíchž základech zanedlouho vyroste společnost KVADOS.

1993: Z myšlenky se stává realita – KVADOS vstupuje na trh

V roce 1993 v Mirkovi stále sílí myšlenka poskytovat kvalitní software i hardware a také vyvíjet softwarová řešení zákazníkům přímo na míru. A tak se v závěru roku z příležitostné práce na živnostenský list stává podnikání na plný úvazek. Zrodilo se tak Mirkovo první dítě – společnost KVADOS (neboli KVAlitní DOdavatelské Služby).

1994: Stěrače stírají, ostřikovače ostřikují – první firemní auto

Nová společnost si žádá pořádnou sebeprezentaci. Je potřeba vybavit firmu prvním počítačem, tiskárnou, pořídit první firemní vůz a mobilní telefon. Posilou KVADOSu se stávají Mirkovi spolužáci, kteří se sice ještě primárně věnují studiu vysokých škol, ale už se nechávají přemluvit ke spolupráci a navýšení kapesného. U začátků KVADOSu tak nechybí Aleš Gasiorek, Milan Dadok a Martin Tomis. Rok 1994 je každopádně rokem velkých příležitostí. Probíhá privatizace velkých podniků a jejich transformace na menší firmy. Vznikající společnosti potřebují software pro vedení účetnictví, ke správě skladů, k fakturaci. Se zákazníky se tak roztrhl pytel a ještě v témže roce dosahuje KVADOS obratu přes 2 miliony korun.

1995-1997: Vývoj vlastního ERP systému aneb Do hry vstupuje VENTUS

Ke stávajícím spolupracovníkům, doposud studentům, přibývají první oficiální zaměstnanci. KVADOS roste a stěhuje se z domácího prostředí do Ostravy. S ohledem na charakter zakázek se stále více ukazuje, že je třeba vytvořit vlastní a komplexní ERP řešení. Na rozdíl od tehdy převažujícího systému FoxPRO má fungovat na platformě Windows s využitím placené SQL databáze. Hledáme nové programovací nástroje, píšeme první řádky v PowerBuilderu, ukládáme do SQL databáze první data. Internet dobývá svět a my na trh vstupujeme s vlastním ERP systémem VENTUS®. Intenzivně jej vyvíjíme a učíme se automatizovaně propojovat pobočky. Kromě toho vznikají naše první internetové stránky www.kvados.cz.

1998: Generální ředitel – otec rodiny a rozrůstající se firmy

KVADOS úspěšně roste, má už 15 zaměstnanců. Stejně tak se rozrůstá Mirkova domácnost, narodila se mu dcera Karolínka. Tehdejší sídlo KVADOSu přestává svou kapacitou vyhovovat, pronajímáme si proto prostory v krásné moderní budově v Ostravě, na adrese Stodolní 22. Je zde dostatek místa, jak pro práci, tak zábavu. Naše řešení pro velkoobchod doplňujeme o maloobchodní řešení, na svět přichází software nazvaný COMES.

1999: Zakázka, která zvýší obrat firmy i spánkový deficit

Rok 1999 je pro společnost zlomový. Realizujeme svůj první komplexní projekt s využitím produktu VENTUS® pro skupinu K + B Progres. Při něm si nejeden zaměstnanec otestuje hranice svých fyzických a hlavně mentálních sil. A jak vzpomíná Mirek: „Byl to den, kdy jsem viděl třikrát svítat.“ Dodávky vlastního softwaru doplňujeme o skutečně profesionální serverový hardware. Okouzlil nás také intenzivně se prosazující internet a naši nabídku rozšiřujeme o internetové prezentace. Kromě programátorů tak najímáme i grafiky.

2000–2002: Ptáček vylétá z hnízda

Zdá se, že růstu nic nebrání, ale přes původní okouzlení přichází také první vystřízlivění. V USA došlo ke splasknutí internetové bubliny, což fakticky znamená jen finanční přecenění nesmyslně narostlé hodnoty internetových firem. Mnoho manažerů v Čechách to chápe jako neúspěch internetu, a především obchodů. Rok 2001 je pro nás v tomto smyslu kritickým – museli jsme redukovat své aktivity v projektech B2C a také finančně jsme si sáhli na dno. Zároveň se však v tomto období zrodí nápad na mobilní informační systém a my přicházíme s novinkou myAVIS®(avis, latinsky pták, je symbolem volnosti a svobody při práci s mobilním řešením v terénu). Vývoj trvá dva roky. Vytváříme něco nevídaného – mobilní CRM.

2003: myAVIS směřuje do Evropy, KVADOS na Pivovarskou

Po krizi v roce 2001 obrat a zisk společnosti prudce roste. Otevírají se nám brány za hranice České republiky a začínáme s partnery a klienty komunikovat v cizím jazyce. Definujeme nové strategie pro rozvoj společnosti, rosteme a poprvé vystavujeme na veletrhu CeBIT v Hannoveru. Máme nové logo a se 40 zaměstnanci se už do stávajících prostor prostě nevejdeme. Stěhujeme se proto do budovy na Pivovarské ulici, kterou již obýváme sami. Zde rozjíždíme další projekty, hledáme nové nápady a inovace, pokračujeme ve vzdělávání zaměstnanců, pilujeme angličtinu. Tehdy ještě netušíme, jak brzy se nám bude hodit v praxi.

2004–2005: První řešení pro oblast WMS

V roce 2004 se aktivně programuje a vzniká první řešení pro oblast WMS. Projekty zaměřené na implementaci myAVIS® stále přibývají, i v rámci celé Evropy, a vzniká proto dceřiná společnost KVADOS Mobile Solutions, která přebírá mobilní aktivity. Řešení VENTUS® se učí řídit franšízové sítě. Reagujeme na podněty a potřeby trhu, a to i v oblasti cenové politiky. Zavádíme komplexní pronájem všech našich produktů, který může být spojen i s pronájmem serverů, u myAVIS® dokonce včetně mobilních zařízení a souvisejících služeb.

2006: Nápady nekončí – rodí se pokladní systém myCASH

Veškeré naše produkty dále intenzivně rozvíjíme a hledáme prostor pro rozšíření spolupráce se stávajícími i novými klienty. Máme stále spoustu nápadů na inovace a začínáme pracovat na novém produktu pro maloobchod – myCASH®. Do vínku jsme mu dali nejnovější technologie, ale na tu dobu i velmi moderní myšlenku komplexního ovládání pomocí dotykového displeje. Pronájmový obchodní model pro produkt myAVIS®. slaví u klientů velký úspěch a konsolidovaný obrat společnosti činí téměř 100 milionů korun. Už dávno jen nesedíme v kancelářích nebo nejezdíme po Česku a Slovensku, ale za klienty cestujeme po celé Evropě. Pořádáme první KVADOS DAY. Setkání se zákazníky znamená možnost představit jim naše novinky, vize a představy, je ale také platformou pro rozvíjení další spolupráce, partnerství i přátelství.

2007: Máme profesionální oddělení ServiceDesk

Naše produktové a klientské portfolio úspěšně roste. Pro klienty se stává klíčovou nejen kvalita produktů, ale také kvalita souvisejících služeb poskytovaných při jejich provozování. Služby Hot-Line a Help-Desk je potřeba rozšířit, což je hlavním důvodem vzniku profesionálního ServiceDesku. Nově podporu zajišťují kolegové, kteří nepracují na projektech u klientů, a mohou se tak soustředit pouze na následné zajištění hladkého chodu našich produktů a řešení případných problémů. Jsou zkrátka klientům neustále k dispozici. V rámci rozšíření portfolia přicházíme s úspěšnou implementací myAVIS® Field Service pro servisní uživatele trávící většinu svého pracovního času v terénu.

2008: Implementujeme první WMS

Na trh uvádíme produkty myWORK®. a myCASH® a úspěšně je implementujeme u celé řady maloobchodních firem. Po několika měsících intenzivního vývoje přicházíme s další významnou inovací WMS a následnou realizací u zákazníka Démos Trade. Řešení dostalo značku mySTOCK® WMS. Ve stejném období je rozhodnuto o vývoji úplně nové a velmi inovativní platformy, jak s ohledem na použité technologie, tak i na architekturu. Interně ji nazýváme QAS a stává se základním kamenem pro rozvoj našich řešení v budoucnu.

2009: Rozšiřujeme produktové portfolio, roste počet zaměstnanců

Je to k neuvěření, ale počet našich zaměstnanců se blíží stovce. Opět se stěhujeme. Obsazujeme budovu na Novoveské ulici v Ostravě-Mariánských Horách od sklepů až po půdu. Získáváme tak dostatek prostoru pro realizaci dalších nápadů, pro porady a jednání s klienty i pro nové kolegy. V oblasti produktů implementujeme nové řešení pro společnosti působící v oblasti servisu – myFABER®. V soutěži Microsoft Awards 2009 jsme se systémem myAVIS® Field Sales . opětovně nominováni za nejlepší řešení využívající Microsoft Windows Mobile.

2010: Nejdůležitější místo ve firmě

Zahajujeme vývoj procesního systému na platformě Microsoft SharePoint, který bude následně znám jako myTEAM®. Konečně také spouštíme dlouho plánovaný myDATACENTER™, vysoce zabezpečené místo pro naše technologie. Máme tak k dispozici skutečně profesionální zázemí pro hostování klientských řešení a ta postupně doplňujeme o dostupné serverové technologie, dle požadavků klientů. V tomto roce vydáváme pro naše zákazníky a obchodní partnery první číslo časopisu yourK. Nesmíme zapomenout na naše první certifikování podle norem ISO (9001, 10 000, 14 000, 18 000, 20 000 a 27 000).

2011: Slogan Software Solutions

V roce 2011 na základě rozhodnutí akcionářů dochází k zjednodušení fungování společnosti a k fúzi KVADOS, a. s., s jeho dceřinou společností KVADOS Mobile Solutions, s. r. o. Dosavadní slogan „Informační technologie“ měníme na „Software Solutions“. Lépe vyjadřuje, co je hlavním smyslem podnikání společnosti. Světlo světa spatřují produkty myTEAM® a myMACHINE™. Pro „kvadosáky“ vydáváme první číslo zaměstnaneckého časopisu myK, kde se mohou dozvědět o našich úspěších, projektech, novinkách i dění v KVADOSu. Zahajujeme rovněž spolupráci na významném výzkumném projektu RODOS, který je podpořen z dotačního programu české vlády prostřednictvím Technologické agentury ČR a na kterém spolupracujeme s řadou partnerů z oblasti dopravní telematiky pod vedením Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava.

2012: Slavíme sladké dvacetiny

Čas uběhl jako voda a KVADOS má dvacet let. To je důvod pro pořádnou oslavu, a proto organizujeme první firemní ples. Účastní se ho jak zaměstnanci, tak klienti a partneři a Clarion Congress Hotel Ostrava zaplní více než 300 hostů. Večer probíhá ve slavnostní atmosféře a svými písněmi roztančí celý sál Miroslav Žbirka. Nejenom se ale bavíme, také dále pracujeme a produkt myAVIS® přenášíme na tablety s operačním systémem Windows. Úspěšně se nám daří klientům představit, že práce na tabletech uspoří čas i finance. A je také třeba zmínit, že zaměstnanci KVADOSu mohou od nynějška relaxovat přímo v budově. Zřídili jsme zde totiž masérnu. Po náročném dni za stolem je masáž pro mnohé doslova odměnou.

2013: Neustále rosteme a sbíráme ocenění

Neusínáme na vavřínech, stále pokračujeme v intenzivním vývoji nových technologií. Vedle toho získáváme rating A1 od společnosti D&B, který našim partnerům deklaruje vysoké finanční zdraví KVADOSu. Časopis yourK, který vydáváme, obdrží nejvyšší prestižní ocenění udělované profesionály TOP RATED v soutěži Zlatý středník 2012. A již tradiční KVADOS DAY, v pirátském duchu, má v roce 2013 rekordní účast. Jsme rádi, že výsledky naší práce jsou vidět v mnoha oblastech.

2014: Nejen systémově, ale i marketingově si vedeme opravdu dobře

Rok 2014 je pro nás především rokem uvedení naprosto nové a vylepšené verze klíčového produktu myAVIS® NG na platformě Android. Právě za toto řešení získáváme významné ocenění v soutěži Inovační firma Moravskoslezského kraje 2014. Další ceny sbírá náš firemní magazín yourK, a to v české marketingové soutěži Fénix.

2015: Vidíme budoucnost s Androidem aneb Migrujeme na myAVIS NG

Těší nás vynikající přijetí produktu myAVIS® NG, a tak jej nadále úspěšně implementujeme u stávajících i nových klientů. Naše řešení prezentujeme i v Asii v rámci veletrhu informačních technologií v Šanghaji. Počet serverů umístěných v našem myDATACENTER™ se natolik navýšil, že přicházíme s další inovací: z odpadního tepla pomocí tepelného čerpadla vytápíme celou budovu. V tomto roce obdrží KVADOS v hodnocení CZECH Stability Award známku AA – vynikající, a řadí se mezi 5 % velmi stabilních firem v České republice. S vazbou na rozvoj produktů přicházíme s inovovanými marketingovými strategiemi. Měníme i naši korporátní image na modernější a barevnější, tak aby vhodně prezentovala naše produktové portfolio.

2016: Nová idea ERP systému

Rozvíjíme nové marketingové aktivity k budování značky a zvýšení povědomí o našich produktech, a to především s využitím sociálních sítí Facebook, LinkedIn a internetu obecně. Realizujeme první PPC reklamní kampaně. Již podesáté obhajujeme v rámci spolupráce se společností Microsoft naše kompetence a opětovně získáváme status Microsoft Gold Certified Partner. Aby naši zaměstnanci plně pochopili filozofii KVADOSu, dozvěděli se o jednotlivých projektech, a především cítili hrdost na řešení, která vyvíjíme, připravujeme první produktové dny. Zábavnou formou se tak kolegové z jednotlivých oddělení seznámí s detaily projektů, ale i s klienty, kteří naše produkty využívají. V tomto roce také poprvé představujeme ideu ERP systému postaveného na inovativní uživatelské platformě, ale také na komplexním procesním přístupu. Řešení uvádíme pod značkou myVENTUS.

2017: 25 let na trhu a stále nekončíme

Čas běží nezadržitelně a KVADOS je na trhu již 25 let. Je to rok plný oslav, ale také období dalšího rozvoje v oblasti produktů i obchodních strategií. Našim klientům se daří, budují nové pobočky a sklady v České republice i v zahraničí a očekávají, že je naše produkty všude podpoří. Proto pracujeme na rozšíření jazykové podpory našich produktů a řešení VENTUS® i myCASH® doplňujeme tak, aby byla plně v souladu s legislativou Slovenska a Polska. Zájem je rovněž o produkt mySTOCK®, realizujeme největší počet nových WMS projektů. V inovacích nepolevujeme a pracujeme na vývoji nové generace myCASH 2.0. Intenzivně rozvíjíme myVENTUS a myTEAM NG. Věříme totiž, že o nich v budoucnu ještě hodně uslyšíme a že budou klíčovou konkurenční výhodou KVADOSu. Historie a rozvoj společnosti KVADOS stojí na inovacích, není tedy divu, že jsou i hlavním tématem našeho 25letého výročí.

O společnosti

O společnostiHistorie společnostiReferenceOceněníCertifikaceMagazín yourKMise, vize, hodnotySpolečenská odpovědnostPřijaté grantyVšeobecné obchodní podmínky

PartneřiPro médiaKe staženíKontaktyExtranetPolitiky


Nahoru Kontaktujte nás